Diensten, verpakking en verzending

Offerte

Uw goederen inpakken

Ophaling

Betaling

Tracking

Douane

Aflevering

 

Diensten, verpakking en verzending

Wij zijn gevestigd tussen Brussel en Antwerpen en leveren onze exportdiensten over heel de Benelux, het noordelijk deel van Frankrijk en het westelijk deel van Duitsland. Wij importeren van wereldwijde locaties.

U kan uw bagage, valiezen en dozen (goede kwaliteit en dubbelwandig – bij ons te bekomen) verzenden gevuld met uw persoonlijke- en verhuisgoederen. Wij aanvaarden geen plastiek zakken of plastiek dozen in de losse koerierdienst.

Wij aanvaarden in koerierdienst ook commerciële goederen.

Ja wij bieden storage aan na ophaling en voor vertrek van uw goederen. Zelfs zonder dat u uw goederen verstuurt kunnen wij deze opslaan. Onze opslag is in België (Wommelgem).

 

Hier vindt u meer informatie over opslag.

Wij aanvaarden geen plastiek zakken en plastiek dozen in de losse koerierdienst. Losse koerierdienst wil zeggen niet gepalletiseerd of niet verkrat. Plastiek zakken zijn niet stevig genoeg en plastiek dozen zijn enkel goed voor opslag.

Dozen te koop

Onze ‘losse’ koerierdienst is bedoeld om kleding, schoenen, boeken en andere items te verzending die niet al te veel bijkomende verpakking vragen wanneer u deze in een doos of valies laadt.

Als u meer fragiele en breekbare goederen laadt moet u zeker deze goederen grondig verpakken voor het transport door het geautomatiseerde netwerk.

Elektronische apparaten (TV’s, PC’s, printers, enz..) en meubels (ook flat pack) worden verstuurd op het risico van de eigenaar en worden uitgesloten van onze standaard aansprakelijkheid (wij bieden wel een verzekering op losse en gepalletiseerde koerierzendingen). Wij adviseren deze goederen zeker grondig te verpakken en te transporteren op pallet.

Alle goederen worden met zorg behandeld maar weet dat de goederen door een geautomatiseerd netwerk worden behandeld en gesorteerd. Daarom adviseren wij om goederen gemaakt van glas, porselein, … extreem goed te verpakken. Stickers ‘Fragile’ of ‘this way up’ worden niet herkend door een geautomatiseerd netwerk.

Omdat wij met eigen personeel de goederen ophalen kunnen wij steeds uw goederen verpakken.

Het versturen van batterijen en print cartridges wordt niet toegestaan.

(brandbare) gassen onder druk (spuitbussen) en ontvlambare vloeistoffen zijn verboden op alle internationale routes, sommige vloeistoffen kunnen toegelaten worden op (Europese) routes.

U gebruikt best dubbelwandige kartonnen dozen, niet te groot (maximaal 60*40*30). U kan deze dozen bij ons aanschaffen.

Dozen te koop

Spuitbussen, deodorant (of eender welk brandbar gas onder druk), nagellak verwijderaar (of andere brandbare vloeistoffen), printer cartridges, tabak, alcohol, geld, drugs, medicijnen, vuurwerk, dieren of dierlijke producten, vers voedsel. Deze producten zijn altijd verboden in internationale (ex-Europa) luchtvrachten.

Vloeistoffen, pasta’s en gels (uitgezonderd de ontvlambare) zoals douchegel of tandpasta kunnen verzonden worden naar Europese bestemmingen. Zorg ervoor dat er zeker geen kans op lekkage is.

U dient te weten dat elk land buiten de Europese Unie een eigen lijst heeft met door de douane of veiligheidsdiensten verboden goederen. Het is de verantwoordelijkheid van de verzender (eigenaar van de goederen) ervoor te zorgen dat de inhoud van de zending voldoet aan de wetgeving van de internationale luchtvracht en het land van verzending. Informatie kan u opvragen bij ons of u vindt veel artikels op het internet.

Als u verboden goederen opneemt in uw zending kunnen uw goederen gecontroleerd worden. Dat zal leiden tot uithalen van het bewuste item tot terugsturen en vernietigen. Alle kosten zijn hiervoor voor uw rekening. De meeste van onze klanten zijn zich zeer bewust van deze regels en wij ondervinden zeer weinig problemen met controles (controles zijn ook eerder zeldzaam).

Losse batterijen mogen niet in de zending wegens kortsluitingsgevaar.

Lithium batterijen mogen enkel verstuurd worden wanneer deze geïnstalleerd zijn in kleine elektronische apparaten zoals telefoons, tablets en laptops. Een batterij per zending is toegestaan max 1000Wh en het gewicht van het elektronisch apparaat mag niet boven de 5kg zijn. Batterijen niet verzenden in defecte toestellen.

Er bestaan strikte veiligheidsprotocollen rond het verzenden van batterijen in luchtvracht. De verzender (eigenaar van de goederen) is ten volle aansprakelijk zich in regel te stellen en de juiste verzenddocumenten aan te leveren. Bij het niet volgen van deze regels kunnen uw goederen verwijderd worden door de autoriteiten. Dit zijn strenge regels maar wanneer u ter goeder trouw bent en uw gezond verstand gebruikt zullen er geen problemen zijn.

Er zijn landen die nog verder gaan en alle lithium batterijen weigeren (Australië).

Alle vloeistoffen, pasta’s en gels zijn verboden op de internationale (ex-Europa) bestemmingen.

Vloeistoffen, pasta’s en gels (uitgezonderd de ontvlambare) zoals douchegel of tandpasta kunnen wel verzonden worden naar Europese bestemmingen. Zorg ervoor dat er zeker geen kans op lekkage is.

U dient te weten dat elk land buiten de Europese Unie een eigen lijst heeft met door de douane of veiligheidsdiensten verboden goederen. Het is de verantwoordelijkheid van de verzender (eigenaar van de goederen) ervoor te zorgen dat de inhoud van de zending voldoet aan de wetgeving van de internationale luchtvracht en het land van verzending. Informatie kan u opvragen bij ons of u vindt veel artikels op het internet.

Als u verboden goederen opneemt in uw zending kunnen uw goederen gecontroleerd worden. Dat zal leiden tot het verwijderen van het bewuste item tot terugsturen en vernietigen. Alle kosten zijn hiervoor voor uw rekening. De meeste van onze klanten zijn zich zeer bewust van deze regels en wij ondervinden weinig problemen met controles (controles zijn eerder zeldzaam).

Natuurlijk, wij versturen trouwens meer dozen dan valiezen. Wij adviseren enkel dubbelwandige dozen met voldoende tape én correct gevouwen te gebruiken.

Alle flappen en naden worden best met tape beplakt. Ook een tape dwars over de doos is aan te raden.

Plastiek dozen (te fragiel) of enkelwandige dozen zijn niet aan te raden.

Wanneer u een doos verpakt wees er dan zeker van dat er niets ‘rammelt’ in de doos. U kan handdoeken, kleding, inpakpapier en luchtkussenfolie gebruiken om de goederen in de doos te beschermen.

Wij verkopen dubbelwandige, kwalitatieve dozen aan (60cm x 40cm x 30cm). Klik op de link hieronder voor meer informatie over de dozen en hoe deze te verkrijgen.

Dozen te koop

Wij kunnen onmogelijk deze verpakkingen aanvaarden in onze losse koerierdienst omdat deze gewoon niet sterk genoeg zijn. Wij bieden wel aan deze te herverpakken in stevige dozen. Plastiek dozen zijn enkel goed voor storage, vanaf dat een plastiek doos enige druk voelt zal deze breken.

U kan wel plastiek tassen/dozen sturen in onze palletdienst.

Wij verkopen dubbelwandige, kwalitatieve dozen aan (60cm x 40cm x 30cm). Klik op de link hieronder voor meer informatie over de dozen en hoe deze te verkrijgen.

Dozen te koop

Deze elektronische goederen kan u met onze diensten versturen. Zij vereisen wel een gedegen verpakking wanneer zij in een kartonnen doos geplaatst worden. Deze goederen worden verstuurd op uw eigen risico en vallen niet onder de standaard aansprakelijkheid. Wij bieden wel een bijkomende verzekering aan.

Indien u elektronische goederen verstuurd weet dan dat de standard kleinhandelsverpakking niet voldoende is voor losse koerierdiensten. Deze kleinhandelsverpakking is niet voldoende daar deze enkel voorzien is om op een pallet getransporteerd te worden met andere dozen. Een individuele doos die ‘los’ verzonden wordt door het koeriernetwerk wordt automatisch behandeld op transportbanden en sorteergoten. Het systeem kan geen onderscheid maken tussen een doos met een televisie en een doos met kleding. Uw goederen worden best dusdanig verpakt dat ze wél door zo’n automatisch netwerk kunnen zonder het risico op schade. Wij verpakken deze in twee tot drie lagen karton met daartussen een dikke noppenolie en anders adviseren wij deze goederen te versturen op een pallet of in een kist.

Ja, u kan (bijna) alle sportuitrusting met ons netwerk versturen.

Wij raden u aan de fiets, golfclubs, ski’s, snowboard,… en alle andere sportuitrusting grondig te verpakken volgens de richtlijnen van de fabrikant en te versturen in een daarvoor voorziene verzendkist. Excess Baggage Shipping is enkel aansprakelijk (lees onze algemene voorwaarden) voor schade wanneer u verpakt in de voorziene verzendkist. Als u uw goederen in een gewone doos verzendt zorg ervoor dat u hiervoor zeker zelf een bijkomende reisverzekering (of onze transportverzekering) afsluit.

Als er geen verzendkist beschikbaar is dan is het best eerst de uitrusting in een zachte of harde draagtas te verpakken en vervolgens in een dubbele golf doos. Wij bieden deze verpakkingsdiensten aan.

Als u geen draagtas hebt dan raden wij aan om te verpakken in een laag karton, dan bubbelfolie en vervolgens nog een laag karton of in een doos. Wanneer goederen zoals fietsen in een doos worden gezet zonder voldoende bescherming kan het stuur of de pedalen de doos doorboren en aldus beschadigd raken. Het is dan ook aan te raden van alle delen die makkelijk beschadigd kunnen raken extra te beschermen met verpakkingsmateriaal. De behandeling / sortering van de goederen gebeurt automatisch op transportbanden en met sorteergoten.

Excess Baggage Shipping kan de toestand van de verpakking evalueren maar het is steeds de verantwoordelijkheid van de verzender om het materiaal grondig en correct te verpakken. Wij kunnen u adviseren en onze diensten aanbieden.

Fruit, groenten, zuivelproducten (inclusief gedroogd zoals melkpoeder), vlees, vis, noten, zaden en alle andere bederfbare producten in vloeibare, gel, pasta of andere toestand zijn niet toegestaan op alle routes.

Niet-bederfbare producten en kleine hoeveelheden liquide producten zoals olijfolie (producten op alcoholbasis en dus brandbaar worden niet aanvaard) kunnen binnen de EU verstuurd worden.

Snoepjes, droge voeding, chocolade, koekjes, chips worden doorgaans toegelaten (in kleine hoeveelheden) in de meeste landen.

De douane of veiligheidspersoneel kunnen verpakkingen met voedsel weigeren of het niet toegestane item verwijderen. Zij beslissen autonoom, zonder onze inspraak. Wij raden u aan om de juiste informatie m.b.t. toegestane import voor het land van bestemming te raadplegen.

U kan dozen vinden in speciaalzaken zoals AVA papierwaren.

 

U kan deze ook via ons aanschaffen.

Dozen te koop

Natuurlijk!

 

Wij raden u aan de gitaar of andere muziekinstrumenten grondig te verpakken (eventueel te demonteren) volgens de richtlijnen van de fabrikant en te versturen in een daarvoor voorziene verzendkist. Excess Baggage Shipping is enkel aansprakelijk (lees onze algemene voorwaarden) voor schade wanneer u verpakt in de voorziene verzendkist. Als u uw goederen in een gewone doos verzendt zorg ervoor dat u hiervoor zeker zelf een bijkomende reisverzekering (of onze transportverzekering) afsluit.

Als er geen verzendkist beschikbaar is dan is het best eerst de uitrusting in een zachte of harde draagtas te verpakken en vervolgens in een dubbele golf doos. Wij bieden deze verpakkingsdiensten aan.

Als u geen draagtas hebt dan raden wij aan om te verpakken in een laag karton, dan bubbelfolie en vervolgens nog een laag karton of in een doos. Wanneer goederen zoals fietsen in een doos worden gezet zonder voldoende bescherming kan het stuur of de pedalen de doos doorboren en aldus beschadigd raken. Het is dan ook aan te raden van alle delen die makkelijk beschadigd kunnen raken extra te beschermen met verpakkingsmateriaal. De behandeling / sortering van de goederen gebeurt automatisch op transportbanden en met sorteergoten.

Excess Baggage Shipping kan de toestand van de verpakking evalueren maar het is steeds de verantwoordelijkheid van de verzender om het materiaal grondig en correct te verpakken. Wij kunnen u adviseren en onze diensten aanbieden.

Losse batterijen mogen niet in uw zending.

Lithium batterijen mogen enkel verstuurd worden wanneer deze geïnstalleerd zijn in kleine elektronische apparaten zoals telefoons, tablets en laptops. Een batterij per zending is toegestaan max 1000Wh en het gewicht van het elektronisch apparaat mag niet boven de 5kg zijn. Batterijen niet verzenden in defecte toestellen.

Er bestaan strikte veiligheidsprotocollen rond het verzenden van batterijen in luchtvracht. De verzender (eigenaar van de goederen) is ten volle aansprakelijk zich in regel te stellen en de juiste verzenddocumenten aan te leveren. Bij het niet volgen van deze regels kunnen uw goederen verwijderd worden door de autoriteiten. Dit zijn strenge regels maar wanneer u ter goeder trouw bent en uw gezond verstand gebruikt zullen er geen problemen zijn.

Er zijn landen die nog verder gaan en alle lithium batterijen weigeren (Australië).

U kan zeker kleding of andere zaken die u in het buitenland hebt aangekocht versturen. Maar net zoals u aangifte doet aan de luchthaven zal ook bij invoer in het land van bestemming aangifte dienen te gebeuren. De douane behoudt zich het recht voor om invoertaksen te heffen op deze ingevoerde in het buitenland gekochte goederen. Voor persoonloijke goederen is er dikwijls vrijstelling.

Als u namaakgoederen hebt gekocht kan u deze beter niet in uw zending steken. Namaakgoederen kunnen verwijderd en vernietigd worden.

Wij zenden naar alle landen. Niet alle landen zijn mogelijk in de optie koerierdienst. In koerierdienst bieden we Zuid- en Midden Amerika, Turkije en Rusland niet aan.

Load More

 

Offerte

De totale kost van een zeevrachtzending wordt bepaald door het volume, de bestemming, de service en extra’s (als die er al zijn) op gewicht en afmeting.

 

U kan hier uw offerte aanvragen. Wij zenden u onze beste prijs.

 

 

Plaats alle items op een stapel en meet de lengte, breedte en hoogte. Converteer deze cijfers in meter en vermenigvuldig.

voorbeeld 120cm x 80cm x 170cm.

1,2 x 0,8 x 1,7 = 1,63m³

Wanneer op een pallet gestapeld (15cm van de grond) is dit een volle pallet

U kan hier uw offerte aanvragen. Wij zenden u onze beste prijs.

De zending vertrekt nadat wij uw betaling van onze factuur hebben ontvangen. Vanaf dan boeken wij de zending bij de rederij en wordt deze opgehaald uit ons magazijn. De transittijd is afhankelijk van de bestemming (en dan vooral de afstand).

 

U kan hier uw offerte aanvragen. Wij zenden u onze beste prijs.

Wij kunnen u offertes maken op basis van een simulatie van volumes en gewichten. Wij kunnen voor u ook de exacte kost berekenen als u ons de afmetingen en de exacte gewichten doorgeeft. Opgelet, de dozen zetten wat uit, u dient hier rekening mee te houden. Wanneer u wel de volumes van alle afzonderlijke items kent reken dan zeker 20% extra omdat men plaats verliest op de pallet (dat is zeker het geval wanneer uw dozen/items niet allemaal dezelfde afmetingen hebben).

U kan hier uw offerte aanvragen. Wij zenden u onze beste prijs.

Wij vragen u een paar dagen op voorhand te bevestigen. Als u een specifieke ophaaldatum of uur wenst of op het einde van de maand dient u ons vroeger te contacteren. Wij kunnen dikwijls de volgende dag of soms zelf op de dag zelf nog ophalen.

U kan hier uw offerte aanvragen. Wij zenden u onze beste prijs.

U kan maximaal een item van 70 kg versturen. Zwaarder dan 70 kg krijgen we het niet op een pallet getild.

Load More

 

Uw goederen inpakken

valiezen

Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor schade aan onbeschermde valiezen, gebruik geen dure valiezen aub.

Er zijn grote verschillen tussen ‘harde’ valiezen. Veel producenten focussen op lichtgewicht valiezen, eerder dan op een stevige valiezen die veel bescherming bieden aan uw goederen.

dozen

Wij verzenden meer dozen dan valiezen. Wij verkiezen dozen te versturen met een dubbele golf karton tussen lagen dik papier. Als u op de kopse zijde van het karton kijkt ziet u direct of het een enkele of dubbele golf betreft. Dozen met een dubbele golf zijn stevig genoeg om het gewicht te dragen van de goederen die u wenst te versturen (wij weten dit uit ervaring).

Dozen moeten natuurlijk in de eerste plaats correct gevouwen worden en correct dicht gekleefd met een stevige tape.  Niet enkel daar waar de flappen en naden aaneen sluiten maar ook rond de doos voor de stevigheid. Enkel een stukje tape over de flap is niet voldoende.

Plastiek dozen gaan we liefst niet aanvaarden, die zijn beter voor storage. Een enkele plastiek doos kan nog wel.

Dozen met een enkele golf kunnen gebruikt worden voor zeer lichte zaken bvb.: kussens.

Wanneer u een doos verpakt wees er dan zeker van dat er niets ‘rammelt’ in de doos. U kan handdoeken, kleding, inpakpapier en luchtkussenfolie gebruiken om de goederen in de doos te beschermen.

Wij verkopen dubbelwandige, kwalitatieve dozen aan (60cm x 40cm x 30cm). Klik op de link hieronder voor meer informatie over de dozen en hoe deze te verkrijgen.

Dozen te koop

Dit is niet nodig maar sommige mensen verkiezen dit.

Ja, u dient een inventaris te maken. U maakt een gevaloriseerde inventaris, u kent dus een waarde toe aan elk item. Sommige landen vragen een zeer gedetailleerde inventaris (India, China,…) andere landen meer algemeen (USA, Canada,…)

Informeer u naar de wetgeving in het land van bestemming zodat u weet welke goederen u mag versturen. Voor sommige landen dient u ook een inventaris te laten afstempelen op de ambassade in het land van vertrek.

De inventaris wordt best opgemaakt in Excel en in het Engels. Best maakt u ook een kopie in de taal van het land van bestemming.

U dient  zeker een omschrijving te geven, een aantal en een waarde. De douane baseert zich op de inventaris.

Een inventaris moet volledig en voldoende gedetailleerd zijn. De detail van de inventaris hangt af van het land van bestemming. In het algemeen kan men stellen dat voor meer westerse landen de inventaris niet tot in het fijnste detail moet opgemaakt worden, terwijl voor oosterse landen zoals China en India zeer gedetailleerde inventarissen nodig zijn, zeker voor de elektronische apparaten (daar moet de merk, type en serienummer vermeld worden).

U bent zeker niet de eerste die zich afvraagt hoe de waarde van zijn goederen bepaald moet worden. U hoeft niet de nieuwwaarde op te geven maar u kan ook geen 0-waarde schrijven. Wij geven als advies u in te denken hoeveel u zou betalen in een tweedehandswinkel voor dezelfde goederen in de staat waarin deze zich bevinden als u deze zou willen aanschaffen.

Wij adviseren dat u uw valies sluit met een plastiek strap (waar u normaal een slotje zou plaatsen). Veiligheidsdiensten kunnen dan zonder schade toe te brengen de valies openen. (uw valies wordt eerst aangemerkt en u wordt voor toestemming gevraagd). Weet wel, dit komt maar héél zelden voor!

Veel van onze klanten zullen ook hun valies (doos) in plastiek film voor extra bescherming.

Load More

 

Ophaling

Wij kunnen ophalen en leveren van standaard adressen die op regelmatige basis post en leveringen ontvangen.

Wij vragen u een volledig en gedetailleerd adres te bezorgen. Dit kan een residentieel adres zijn, een werkadres of een hotel.

Wij halen en leveren enkel op het gelijkvloers. Als u de goederen niet op het gelijkvloers kan plaatsen dan vragen wij u ons op voorhand te verwittigen.

Voor leveringen (enkel in de deur tot deur optie) kan u met de verhuisagent op bestemming de nodige afspraken maken.

 

UNIVERSITEITEN

Als u een student bent en op een campus woont moet u ervoor zorgen dat wij uw goederen kunnen ophalen op een punt dat toegankelijk is met een voertuig. Voor ophalingen kunnen wij u op voorhand telefonisch verwittigen. Vraag aan uw universiteit voor meer informatie, zij zullen wel weten welke locatie hiervoor geschikt is op de campus..

APPARTEMENTEN EN GATED COMMUNITIES

Als u op een appartement woont in een ‘gated community’ of op een werkadres zorg dan dat de portier of receptionist op de hoogte is van de ophaling.

Wij halen normaal enkel op op het gelijkvloers. Als u de goederen niet op het gelijkvloers kan plaatsen dan vragen wij u ons op voorhand te verwittigen.

Als er een code nodig is of als men rond het gebouw moet lopen naar een andere deur, zorg er dan voor dat wij die informatie hebben. U hangt ook best een blad met die informatie aan de deur waar de chauffeur zich normaal zal aanmelden.

Wanneer u onze offerte bevestigt met het orderbevestigingsformulier zullen wij u contacteren en een dag en uur afspreken. U mag steeds een dag en uur voorstellen, waarschijnlijk kunnen wij dit zo bevestigen.

Wij kunnen u verwittigen wanneer wij naar u op weg zijn. Omdat wij met eigen personeel ophalen geven wij hier een betere dienstverlening dan onze concurrenten.

Ja, u kan de ophaaldatum veranderen, in dat geval contacteer ons dan.

Ja!

U kan de contactgegevens, adres en telefoonnummer aanpassen tot de dag voor de ophaling.

Het ophaaladres moet nog wel in hetzelfde land zijn.

Wij geven altijd een tijdsspanne voor de ophaling en wij kunnen u zelfs op het moment dat wij onderweg zijn verwittigen. Wij hebben nog nooit een ophaling gemist maar als u de eerste bent zullen wij een nieuw dag en uur voorstellen. Wij rekenen u dan wel een supplement aan voor een tweede ophaling.

Als u een student bent en op een campus woont moet u ervoor zorgen dat wij uw goederen kunnen ophalen op een punt dat toegankelijk is met een voertuig. Voor ophalingen kunnen wij u op voorhand telefonisch. Vraag aan uw universiteit voor meer informatie, zij zullen wel weten welke locatie hiervoor geschikt is op de campus.

Ja, wij doen ook ophalingen op vakantiedagen en weekends. Eigenlijk verkiezen wij zelfs om op te halen als het verkeer minder druk is.

Ja, u kan dat zelf kiezen. Wij geven u dan een tijdsspanne waarin de ophaling zal plaatsvinden en wij kunnen u zelfs op het moment dat wij onderweg zijn verwittigen. Wanneer u onze offerte bevestigt met het orderbevestigingsformulier zullen wij u contacteren en een dag en uur afspreken. U mag steeds een dag en uur voorstellen, waarschijnlijk kunnen wij dit zo bevestigen.

Ja dat kunnen wij. Wij maken hier geen beloftes maar contacteer ons en we zien wat we kunnen doen.

Natuurlijk, hoe meer informatie we hebben hoe beter. U kan ons altijd via e-mail of telefoon contacteren.

Wij kunnen ophalen en leveren van standaard adressen die op regelmatige basis post en leveringen ontvangen.

Wij vragen u een volledig en gedetailleerd adres te bezorgen. Dit kan een residentieel adres zijn, een werkadres of een hotel.

Wij halen en leveren enkel op het gelijkvloers. Als u de goederen niet op het gelijkvloers kan plaatsen dan vragen wij u ons op voorhand te verwittigen. De koerier die de leveringen doet levert enkel op het gelijkvloers aan de voordeur.

Voor ophalingen op bedrijven verwittigt u best de receptie, daar zullen wij ons ook aanmelden.

U kan ons telefonisch of per e-mail bereiken. Wij nemen deze info mee bij de ophaling.

De chauffeur kan u telefoneren wanneer deze aankomt voor de ophaling.

Ja dat is mogelijk. We maken een afspraak voor de juiste dag en uur dat u zich aanbiedt.

U dient niet aanwezig te zijn. Maar iemand moet wel de zending en documentatie overhandigen aan de chauffeur.

Wij halen geen onbeheerde zendingen op.

Gelieve ons ASAP te verwittigen.

Load More

 

Betaling

Wij accepteren drie betaalwijzen.

 

Wij accepteren cash betaling bij ophaling, maar enkel als u ons van tevoren hebt verwittigd. Wij zullen u de factuur met betaalbewijs overhandigen.

Een bankoverschrijving is een heel eenvoudige manier om onze factuur te betalen. U vindt onze bankgegevens op de factuur.

 

De laatste methode is Paypal, wij vragen wel een supplement van 5% omdat Paypall ons voor deze betaling een gelijkaardig bedrag vraagt.

Wij zenden u de factuur na ophaling. We meten de zending in ons magazijn en gebaseerd op deze resultaten berekenen wij de prijs en maken we de factuur op. Bij cashbetalingen maken we een factuur op ter plaatse.

Nee, dat is niet mogelijk.

De factuur dient betaald te zijn voor het vertrek van de goederen uit ons magazijn.

Load More

 

Tracking

Wij informeren u met betrekking tot de aankomstdatum van de zending in de haven van betemming.

Load More

 

Douane

Ja, u zal in de ‘deur tot haven’-dienst langs de douane moeten om uw goederen in te klaren. Best huurt u een douaneagent of een andere derde partij om uw goederen in te klaren. Met de ‘deur tot deur’-optie zal onze verhuisagent op bestemming de goederen voor u inklaren (behalve in Canada en India). Zij beschikken over alle documenten zoals kopie paspoort en visum, inventaris, B/L, verklaring persoonlijke goederen,… .

De meeste landen zoals Australië, Nieuw-Zeeland en de USA bieden taksvrije import aan van persoonlijke goederen, voor terugkerende of immigranten, die voor eigen gebruik zijn (en al een tijdje in hun bezit). Niet alle landen bieden zo een regeling aan.

Het is de verantwoordelijkheid van de verzender (= meestal ook de ontvanger en eigenaar van de goederen) om op de hoogte te zijn van de persoonlijke situatie, wat u verstuurt en de geldende douanewetging in het land van bestemming. Deze zaken beïnvloeden of u al dan niet (import)taksen dient te betalen.

Wij kunnen controleren of u voldoet aan de geldende douaneregeling en u adviseren. Eigenlijk is het beste dat u op voorhand de regelgeving van het land van bestemming onderzoekt, om achteraf niet voor verassingen komen te staan.

Welke informatie moet ik bezorgen voor taksvrije invoer?

De informatie dat u nodig hebt voor taksvrije invoer verschilt van land tot land. In sommige landen hebt u niet meer nodig dan een gevaloriseerde inventaris en een kopie van u paspoort. In andere gevallen zal u naast deze twee documenten een werkvergunning, visum, douaneverklaring of andere documenten nodig hebben.

Hou er ook rekening mee dat sommige landen geen taksvrije import toestaan (ook al hebt u alle nodige documenten).

Het is de verantwoordelijkheid van de verzender (= meestal ook de ontvanger en eigenaar van de goederen) om op de hoogte te zijn van de persoonlijke situatie, wat u verstuurt en de geldende douanewetging in het land van bestemming. Deze zaken beïnvloeden of u al dan niet (import)taksen dient te betalen.

Dit bedrag wordt door de douane gebruikt om de waarde van uw zending vast te stellen en eventueel de invoertaksen te berekenen. Bij de opmaak van de inventaris geeft u aan elk goed een verkoopwaarde. Voor een T-shirt is dat enkele euro’s en voor tandenborstel zal dit 0 euro zijn.

Als u onzeker bent over de maximale toegestane invoerwaarde voor uw zending van persoonlijke goederen neem dan contact op met ons of met de lokale autoriteiten.

Moet mijn zending langs de douane en betaal ik taksen?

De meeste landen bieden voldoende waarde voor de invoer van uw persoonlijke goederen en u dient aldus geen taksen te betalen. Sommige landen zullen bijkomende informatie vragen zoals een paspoort, vluchtinformatie of een inventaris om de status van de zending vast te stellen en geen taksen te heffen.

Inklaring door de douane kan verschillen door een aantal factoren zoals uw persoonlijke situatie, de goederen die u verzendt en het land van bestemming. Wij raden u aan de lokale regelgeving te kennen en eraan te houden en de lokale autoriteiten te contacteren indien u vragen hebt. Wij kunnen niet berekenen hoeveel taksen u (eventueel) zal moeten betalen.

Wij versturen geen commerciële goederen. U richt zich beter tot een andere gespecialiseerde onderneming.

Wij versturen geen commerciële goederen. U richt zich beter tot een andere gespecialiseerde onderneming.

 CANADA

Zendingen naar Canada moeten ingeklaard worden door de bestemmeling van de goederen die ook de eigenaar van deze goederen dient te zijn. Mogelijks dient u zich naar een lokaal douanekantoor te begeven en enkele vragen/documenten te beantwoorden of voor te leggen. In Canada is dit eigenlijk een goed ingeburgerd systeem.

 

Nieuw-Zeeland

Momenteel zijn er 14 douanekantoren in Nieuw-Zeeland die zelfinklaring kunnen afhandelen. Wij raden aan om de douane te contacteren of info op te zoeken op het internet voor enige vragen die u hebt omtrent deze zelfinklaring. Voor Nieuw-Zeeland komt erop aan om geen verboden goederen te verschepen en zelf over de juiste papieren te beschikken (resident/werk status).

 

INDIA

Voor India dient u zeker zelf in het land te zijn voor de inklaring. Het inklaringsproces wijzigt regelmatig en u dient verschillende documenten ter beschikking te hebben. Zeker en vast een gevaloriseerde inventaris, pro forma factuur en paspoort zijn onontbeerlijk. Daarnaast zal u nog een aantal documenten gevraagd worden zoals verklaringen persoonlijke goederen,… .

Het is de eigenaar van de goederen wiens naam op alle documenten moet staan. Ook als u voor iemand anders verzendt.

Load More

 

Aflevering

Er is geen verschil in dienstverlening tot op het punt waarop de zending aankomt in de haven van bestemming.

Met een ‘deur tot haven’ zending zullen wij uw goederen verschepen tot de haven van bestemming. Wij zullen u een Bill of Lading overhandigen waarmee u het eigenaarschap van de goederen bewijst bij de rederij. Vanaf het moment dat de goederen (de container waarin de goederen zich bevinden) uit het schip wordt gehaald eindigt onze taak en bent u verantwoordelijk voor de inklaring en ophaling van uw zending. Hiervoor dient u zichzelf goed in te lichten omtrent lokale wetgeving (en evt. kosten).

Een ‘deur tot deur’ zending is inclusief de inklaring en aflevering op bestemming. Alle normale voorziene kosten zijn inbegrepen, voor zover we die op voorhand konden vaststellen. Een gespecialiseerde internationale verhuizer zal de inklaring en aflevering voor zijn rekening nemen. De verhuisagent contacteert u tijdig om de nodige afspraken te maken.

Het spijt ons dat uw zending beschadigd werd. Als u de verzekering onderschreef zullen wij onze dienstverlener verwittigen en gebaseerd op uw verklaring, foto’s en inventaris zal u vergoed worden.

Schade aan valiezen, trolleys, dozen en zakken wordt niet vergoed.

Wij kunnen uw zending in opslag houden na de ophaling in ons magazijn in België.

In opslag houden op bestemming is ook mogelijk, in de deur tot deur optie dient u dit met de verhuisagent op bestemming te regelen.

Load More