Diensten, verpakking en verzending

Offerte

Uw goederen inpakken

Ophaling

Betaling

Tracking

Douane

Aflevering

 

Diensten, verpakking en verzending

Wij zijn gevestigd tussen Brussel en Antwerpen en leveren onze exportdiensten over heel de Benelux, het noordelijk deel van Frankrijk en het westelijk deel van Duitsland. Wij importeren van wereldwijde locaties.

U kan uw bagage, valiezen en dozen (goede kwaliteit en dubbelwandig – bij ons te bekomen) verzenden gevuld met uw persoonlijke- en verhuisgoederen. Wij aanvaarden geen plastiek zakken of plastiek dozen in de losse koerierdienst.

Wij aanvaarden in koerierdienst ook commerciële goederen.

Ja wij bieden storage aan na ophaling en voor vertrek van uw goederen. Zelfs zonder dat u uw goederen verstuurt kunnen wij deze opslaan. Onze opslag is in België (Wommelgem).

 

Hier vindt u meer informatie over opslag.

Wij aanvaarden geen plastiek zakken en plastiek dozen in de losse koerierdienst. Losse koerierdienst wil zeggen niet gepalletiseerd of niet verkrat. Plastiek zakken zijn niet stevig genoeg en plastiek dozen zijn enkel goed voor opslag.

Dozen te koop

Onze ‘losse’ koerierdienst is bedoeld om kleding, schoenen, boeken en andere items te verzending die niet al te veel bijkomende verpakking vragen wanneer u deze in een doos of valies laadt.

Als u meer fragiele en breekbare goederen laadt moet u zeker deze goederen grondig verpakken voor het transport door het geautomatiseerde netwerk.

Elektronische apparaten (TV’s, PC’s, printers, enz..) en meubels (ook flat pack) worden verstuurd op het risico van de eigenaar en worden uitgesloten van onze standaard aansprakelijkheid (wij bieden wel een verzekering op losse en gepalletiseerde koerierzendingen). Wij adviseren deze goederen zeker grondig te verpakken en te transporteren op pallet.

Alle goederen worden met zorg behandeld maar weet dat de goederen door een geautomatiseerd netwerk worden behandeld en gesorteerd. Daarom adviseren wij om goederen gemaakt van glas, porselein, … extreem goed te verpakken. Stickers ‘Fragile’ of ‘this way up’ worden niet herkend door een geautomatiseerd netwerk.

Omdat wij met eigen personeel de goederen ophalen kunnen wij steeds uw goederen verpakken.

Het versturen van batterijen en print cartridges wordt niet toegestaan.

(brandbare) gassen onder druk (spuitbussen) en ontvlambare vloeistoffen zijn verboden op alle internationale routes, sommige vloeistoffen kunnen toegelaten worden op (Europese) routes.

U gebruikt best dubbelwandige kartonnen dozen, niet te groot (maximaal 60*40*30). U kan deze dozen bij ons aanschaffen.

Dozen te koop

Spuitbussen, deodorant (of eender welk brandbar gas onder druk), nagellak verwijderaar (of andere brandbare vloeistoffen), printer cartridges, tabak, alcohol, geld, drugs, medicijnen, vuurwerk, dieren of dierlijke producten, vers voedsel. Deze producten zijn altijd verboden in internationale (ex-Europa) luchtvrachten.

Vloeistoffen, pasta’s en gels (uitgezonderd de ontvlambare) zoals douchegel of tandpasta kunnen verzonden worden naar Europese bestemmingen. Zorg ervoor dat er zeker geen kans op lekkage is.

U dient te weten dat elk land buiten de Europese Unie een eigen lijst heeft met door de douane of veiligheidsdiensten verboden goederen. Het is de verantwoordelijkheid van de verzender (eigenaar van de goederen) ervoor te zorgen dat de inhoud van de zending voldoet aan de wetgeving van de internationale luchtvracht en het land van verzending. Informatie kan u opvragen bij ons of u vindt veel artikels op het internet.

Als u verboden goederen opneemt in uw zending kunnen uw goederen gecontroleerd worden. Dat zal leiden tot uithalen van het bewuste item tot terugsturen en vernietigen. Alle kosten zijn hiervoor voor uw rekening. De meeste van onze klanten zijn zich zeer bewust van deze regels en wij ondervinden zeer weinig problemen met controles (controles zijn ook eerder zeldzaam).

Losse batterijen mogen niet in de zending wegens kortsluitingsgevaar.

Lithium batterijen mogen enkel verstuurd worden wanneer deze geïnstalleerd zijn in kleine elektronische apparaten zoals telefoons, tablets en laptops. Een batterij per zending is toegestaan max 1000Wh en het gewicht van het elektronisch apparaat mag niet boven de 5kg zijn. Batterijen niet verzenden in defecte toestellen.

Er bestaan strikte veiligheidsprotocollen rond het verzenden van batterijen in luchtvracht. De verzender (eigenaar van de goederen) is ten volle aansprakelijk zich in regel te stellen en de juiste verzenddocumenten aan te leveren. Bij het niet volgen van deze regels kunnen uw goederen verwijderd worden door de autoriteiten. Dit zijn strenge regels maar wanneer u ter goeder trouw bent en uw gezond verstand gebruikt zullen er geen problemen zijn.

Er zijn landen die nog verder gaan en alle lithium batterijen weigeren (Australië).

Alle vloeistoffen, pasta’s en gels zijn verboden op de internationale (ex-Europa) bestemmingen.

Vloeistoffen, pasta’s en gels (uitgezonderd de ontvlambare) zoals douchegel of tandpasta kunnen wel verzonden worden naar Europese bestemmingen. Zorg ervoor dat er zeker geen kans op lekkage is.

U dient te weten dat elk land buiten de Europese Unie een eigen lijst heeft met door de douane of veiligheidsdiensten verboden goederen. Het is de verantwoordelijkheid van de verzender (eigenaar van de goederen) ervoor te zorgen dat de inhoud van de zending voldoet aan de wetgeving van de internationale luchtvracht en het land van verzending. Informatie kan u opvragen bij ons of u vindt veel artikels op het internet.

Als u verboden goederen opneemt in uw zending kunnen uw goederen gecontroleerd worden. Dat zal leiden tot het verwijderen van het bewuste item tot terugsturen en vernietigen. Alle kosten zijn hiervoor voor uw rekening. De meeste van onze klanten zijn zich zeer bewust van deze regels en wij ondervinden weinig problemen met controles (controles zijn eerder zeldzaam).

Natuurlijk, wij versturen trouwens meer dozen dan valiezen. Wij adviseren enkel dubbelwandige dozen met voldoende tape én correct gevouwen te gebruiken.

Alle flappen en naden worden best met tape beplakt. Ook een tape dwars over de doos is aan te raden.

Plastiek dozen (te fragiel) of enkelwandige dozen zijn niet aan te raden.

Wanneer u een doos verpakt wees er dan zeker van dat er niets ‘rammelt’ in de doos. U kan handdoeken, kleding, inpakpapier en luchtkussenfolie gebruiken om de goederen in de doos te beschermen.

Wij verkopen dubbelwandige, kwalitatieve dozen aan (60cm x 40cm x 30cm). Klik op de link hieronder voor meer informatie over de dozen en hoe deze te verkrijgen.

Dozen te koop

Wij kunnen onmogelijk deze verpakkingen aanvaarden in onze losse koerierdienst omdat deze gewoon niet sterk genoeg zijn. Wij bieden wel aan deze te herverpakken in stevige dozen. Plastiek dozen zijn enkel goed voor storage, vanaf dat een plastiek doos enige druk voelt zal deze breken.

U kan wel plastiek tassen/dozen sturen in onze palletdienst.

Wij verkopen dubbelwandige, kwalitatieve dozen aan (60cm x 40cm x 30cm). Klik op de link hieronder voor meer informatie over de dozen en hoe deze te verkrijgen.

Dozen te koop

Deze elektronische goederen kan u met onze diensten versturen. Zij vereisen wel een gedegen verpakking wanneer zij in een kartonnen doos geplaatst worden. Deze goederen worden verstuurd op uw eigen risico en vallen niet onder de standaard aansprakelijkheid. Wij bieden wel een bijkomende verzekering aan.

Indien u elektronische goederen verstuurd weet dan dat de standard kleinhandelsverpakking niet voldoende is voor losse koerierdiensten. Deze kleinhandelsverpakking is niet voldoende daar deze enkel voorzien is om op een pallet getransporteerd te worden met andere dozen. Een individuele doos die ‘los’ verzonden wordt door het koeriernetwerk wordt automatisch behandeld op transportbanden en sorteergoten. Het systeem kan geen onderscheid maken tussen een doos met een televisie en een doos met kleding. Uw goederen worden best dusdanig verpakt dat ze wél door zo’n automatisch netwerk kunnen zonder het risico op schade. Wij verpakken deze in twee tot drie lagen karton met daartussen een dikke noppenolie en anders adviseren wij deze goederen te versturen op een pallet of in een kist.

Ja, u kan (bijna) alle sportuitrusting met ons netwerk versturen.

Wij raden u aan de fiets, golfclubs, ski’s, snowboard,… en alle andere sportuitrusting grondig te verpakken volgens de richtlijnen van de fabrikant en te versturen in een daarvoor voorziene verzendkist. Excess Baggage Shipping is enkel aansprakelijk (lees onze algemene voorwaarden) voor schade wanneer u verpakt in de voorziene verzendkist. Als u uw goederen in een gewone doos verzendt zorg ervoor dat u hiervoor zeker zelf een bijkomende reisverzekering (of onze transportverzekering) afsluit.

Als er geen verzendkist beschikbaar is dan is het best eerst de uitrusting in een zachte of harde draagtas te verpakken en vervolgens in een dubbele golf doos. Wij bieden deze verpakkingsdiensten aan.

Als u geen draagtas hebt dan raden wij aan om te verpakken in een laag karton, dan bubbelfolie en vervolgens nog een laag karton of in een doos. Wanneer goederen zoals fietsen in een doos worden gezet zonder voldoende bescherming kan het stuur of de pedalen de doos doorboren en aldus beschadigd raken. Het is dan ook aan te raden van alle delen die makkelijk beschadigd kunnen raken extra te beschermen met verpakkingsmateriaal. De behandeling / sortering van de goederen gebeurt automatisch op transportbanden en met sorteergoten.

Excess Baggage Shipping kan de toestand van de verpakking evalueren maar het is steeds de verantwoordelijkheid van de verzender om het materiaal grondig en correct te verpakken. Wij kunnen u adviseren en onze diensten aanbieden.

Fruit, groenten, zuivelproducten (inclusief gedroogd zoals melkpoeder), vlees, vis, noten, zaden en alle andere bederfbare producten in vloeibare, gel, pasta of andere toestand zijn niet toegestaan op alle routes.

Niet-bederfbare producten en kleine hoeveelheden liquide producten zoals olijfolie (producten op alcoholbasis en dus brandbaar worden niet aanvaard) kunnen binnen de EU verstuurd worden.

Snoepjes, droge voeding, chocolade, koekjes, chips worden doorgaans toegelaten (in kleine hoeveelheden) in de meeste landen.

De douane of veiligheidspersoneel kunnen verpakkingen met voedsel weigeren of het niet toegestane item verwijderen. Zij beslissen autonoom, zonder onze inspraak. Wij raden u aan om de juiste informatie m.b.t. toegestane import voor het land van bestemming te raadplegen.

U kan dozen vinden in speciaalzaken zoals AVA papierwaren.

 

U kan deze ook via ons aanschaffen.

Dozen te koop

Natuurlijk!

 

Wij raden u aan de gitaar of andere muziekinstrumenten grondig te verpakken (eventueel te demonteren) volgens de richtlijnen van de fabrikant en te versturen in een daarvoor voorziene verzendkist. Excess Baggage Shipping is enkel aansprakelijk (lees onze algemene voorwaarden) voor schade wanneer u verpakt in de voorziene verzendkist. Als u uw goederen in een gewone doos verzendt zorg ervoor dat u hiervoor zeker zelf een bijkomende reisverzekering (of onze transportverzekering) afsluit.

Als er geen verzendkist beschikbaar is dan is het best eerst de uitrusting in een zachte of harde draagtas te verpakken en vervolgens in een dubbele golf doos. Wij bieden deze verpakkingsdiensten aan.

Als u geen draagtas hebt dan raden wij aan om te verpakken in een laag karton, dan bubbelfolie en vervolgens nog een laag karton of in een doos. Wanneer goederen zoals fietsen in een doos worden gezet zonder voldoende bescherming kan het stuur of de pedalen de doos doorboren en aldus beschadigd raken. Het is dan ook aan te raden van alle delen die makkelijk beschadigd kunnen raken extra te beschermen met verpakkingsmateriaal. De behandeling / sortering van de goederen gebeurt automatisch op transportbanden en met sorteergoten.

Excess Baggage Shipping kan de toestand van de verpakking evalueren maar het is steeds de verantwoordelijkheid van de verzender om het materiaal grondig en correct te verpakken. Wij kunnen u adviseren en onze diensten aanbieden.

Losse batterijen mogen niet in uw zending.

Lithium batterijen mogen enkel verstuurd worden wanneer deze geïnstalleerd zijn in kleine elektronische apparaten zoals telefoons, tablets en laptops. Een batterij per zending is toegestaan max 1000Wh en het gewicht van het elektronisch apparaat mag niet boven de 5kg zijn. Batterijen niet verzenden in defecte toestellen.

Er bestaan strikte veiligheidsprotocollen rond het verzenden van batterijen in luchtvracht. De verzender (eigenaar van de goederen) is ten volle aansprakelijk zich in regel te stellen en de juiste verzenddocumenten aan te leveren. Bij het niet volgen van deze regels kunnen uw goederen verwijderd worden door de autoriteiten. Dit zijn strenge regels maar wanneer u ter goeder trouw bent en uw gezond verstand gebruikt zullen er geen problemen zijn.

Er zijn landen die nog verder gaan en alle lithium batterijen weigeren (Australië).

U kan zeker kleding of andere zaken die u in het buitenland hebt aangekocht versturen. Maar net zoals u aangifte doet aan de luchthaven zal ook bij invoer in het land van bestemming aangifte dienen te gebeuren. De douane behoudt zich het recht voor om invoertaksen te heffen op deze ingevoerde in het buitenland gekochte goederen. Voor persoonloijke goederen is er dikwijls vrijstelling.

Als u namaakgoederen hebt gekocht kan u deze beter niet in uw zending steken. Namaakgoederen kunnen verwijderd en vernietigd worden.

Wij zenden naar alle landen. Niet alle landen zijn mogelijk in de optie koerierdienst. In koerierdienst bieden we Zuid- en Midden Amerika, Turkije en Rusland niet aan.

Load More

 

Offerte

De totale kost van een luchtvrachtzending wordt bepaald door het belastbaar gewicht, de bestemming en extra’s (als die er al zijn) op gewicht en afmeting.

 

U kan hier uw offerte aanvragen. Wij zenden u onze beste prijs.

Het belastbaar gewicht is ofwel het werkelijke gewicht of het geconverteerde volumetrische gewicht, het hoogste van de twee. Het volume wordt omgezet in gewicht met een ratio 1m³=200kg.

Omrekening van volume: Het volume wordt omgezet in gewicht met een ratio van 1m³ = 200kg. Dus voor 1m³ aan goederen is het gewicht al minstens 200kg (ook als het werkelijke gewicht lager is) maar als het werkelijke gewicht hoger is dan is het werkelijke gewicht het belastbare gewicht.

Een voorbeeld:

Een doos met de afmetingen in cm 62 x 40 x 30

 

Hoe bereken ik het volume?

0,62 x 0,40 x 0,30 = 0,0744m³

 

Wat is het volumetrische gewicht?

0,0744 x 200 = 14,88 kg à 15 kg

 

Als het werkelijke gewicht hoger is dan 15 kg dan is het belastbare gewicht het werkelijke gewicht.

 

Als het werkelijke gewicht lager is dan 15 kg dan is het volumetrische gewicht het belastbare gewicht.

 

Voor elke colli in uw zending wordt dit belastbaar gewicht berekend en de som van alle belastbare gewichten is het totaal belastbaar gewicht. Bij palletzendingen worden het volumetrische gewicht berekend op de buitenmaten van de pallet.

 

 

U kan hier uw offerte aanvragen. Wij zenden u onze beste prijs.

De zending vertrekt nadat wij uw betaling van onze factuur hebben ontvangen. Vanaf dan rekent u tussen de 3-10 werkdagen afhankelijk van het land van bestemming en douane.

 

U kan hier uw offerte aanvragen. Wij zenden u onze beste prijs.

Ja wij bieden een ‘economy’ koerierdienst aan (loose). Met een ‘economy’ service worden uw goederen niet door onze diensten opgehaald maar rechtstreeks door de koerier van de internationale koerierdienst. Wij doen de boeking en leveren de labels aan nadat wij alle informatie, documentatie en betaling hebben bekomen. Wij zijn van mening dat deze dienst niet de beste optie is, zeker gezien het geringe prijsverschil tussen de basisdienst en de ‘economy’ dienst. Wij bieden deze enkel aan aan professionele klanten of private mensen die reeds ervaring hebben met koerierdiensten en ophalingen

 

U kan hier uw offerte aanvragen. Wij zenden u onze beste prijs.

Wij kunnen u offertes maken op basis van een simulatie van volumes en gewichten. Wij kunnen voor u ook de exacte kost berekenen als u ons de afmetingen en de exacte gewichten doorgeeft. Opgelet, de dozen zetten wat uit, u dient hier rekening mee te houden.

 

U kan hier uw offerte aanvragen. Wij zenden u onze beste prijs.

Wij hebben drie afmetingen nodig; de lengte, de breedte en de hoogte Opgelet, de dozen zetten wat uit, u dient hier rekening mee te houden. Bij valiezen dient u rekening te houden met het handvat en de wielen (gaan mee in het volume)

 

Om een doos te wegen zet u deze op een weegschaal zonder dat de doos de grond raakt.

 

U kan hier uw offerte aanvragen. Wij zenden u onze beste prijs.

Wij vragen u een paar dagen op voorhand te bevestigen. Als u een specifieke ophaaldatum of uur wenst of op het einde van de maand dient u ons vroeger te contacteren. Wij kunnen dikwijls de volgende dag of soms zelf op de dag zelf nog ophalen.

U kan hier uw offerte aanvragen. Wij zenden u onze beste prijs.

U kan maximaal een enkel item van 70 kg versturen (het totaal gewicht van de zending mag groter zijn). Voor colli die zwaarder wegen dan 25kg is er een toeslag van 80 euro.

Zware goederen worden op pallet geplaatst.

U kan colli tot 70 kg verzenden. Voor colli die zwaarder wegen dan 25kg is er een toeslag van 80 euro.

Goederen met een afmeting van meer dan 118 cm hebben ook een toeslag van 80 euro.

 

Als u een pallet verstuurt hou er dan rekening mee dat ook daar de toeslagen van toepassing zijn.

 

Voor zendingen op pallet is er ook nog een bijkomende toeslag van 100 euro voor de extra handelingen.

Load More

 

Uw goederen inpakken

valiezen

Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor schade aan onbeschermde valiezen, gebruik gen dure valiezen aub.

Er zijn grote verschillen tussen ‘harde’ valiezen. Veel producenten focussen op lichtgewicht valiezen, eerder dan op een stevige valiezen die veel bescherming bieden aan uw goederen.

Wij hebben een deur tot deur dienst en adviseren uw valies in te pakken in plastiek film en tape. Dit helpt uw valies te beschermen als ze door het automatisch netwerk gesorteerd wordt. Sommige valiezen hebben ook een buitenoppervlak (geribbeld) dat niet toelaat om stickers te bevestigen. Deze valiezen moeten zeker verpakt worden. Douane- en veiligheidsdiensten hebben steeds de mogelijkheid om valiezen te inspecteren. Om deze reden is het best om de valies niet met een slot te sluiten maar met een strap of kabeltje.

Als de koffer een trekhendel geeft maakt u deze ook best vast met wat tape om ervoor te zorgen dat deze niet uitschuift en beschadigd kan raken.

dozen

Wij verzenden meer dozen dan valiezen. Wij verkiezen dozen te versturen met een dubbele golf karton tussen lagen dik papier. Als u op de kopse zijde van het karton kijkt ziet u direct of het een enkele of dubbele golf betreft. Dozen met een dubbele golf zijn stevig genoeg om het gewicht te dragen van de goederen die u wenst te versturen (wij weten dit uit ervaring).

Dozen moeten natuurlijk in de eerste plaats correct gevouwen worden en correct dicht gekleefd met een stevige tape.  Niet enkel daar waar de flappen en naden aaneen sluiten maar ook rond de doos voor de stevigheid. Enkel een stukje tape over de flap is niet voldoende.

Plastiek dozen of enkelvoudige dozen (bvb chips dozen) worden niet geaccepteerd in ‘losse’ zending.

Wanneer u een doos verpakt wees er dan zeker van dat er niets ‘rammelt’ in de doos. U kan handdoeken, kleding, inpakpapier en luchtkussenfolie gebruiken om de goederen in de doos te beschermen.

Wij verkopen dubbelwandige, kwalitatieve dozen aan (60cm x 40cm x 30cm). Klik op de link hieronder voor meer informatie over de dozen en hoe deze te verkrijgen.

Dozen te koop

 

Valiezen worden best niet overladen en tape ook geen dozen of reistassen aan elkaar.

Schade en verlies komt niet dikwijls voor maar let u toch even op!

 

25 kg is al zwaar voor een doos of valies. Producenten adverteren dat hun reistas 30 kg of meer kan bevatten maar controleer toch even of u wel zo zeker bent dat de ritssluitingen en sloten wel het gewicht van de inhoud kunnen weerstaan. Vergeet niet dat behandeling / sortering van de goederen gebeurt automatisch op transportbanden en met sorteergoten.

Wanneer u een overladen valies of doos verstuurd en deze barst open, kunnen wij niet verantwoordelijk gesteld worden voor het verlies van de inhoud. Wij adviseren daarom dubbelwandige dozen te gebruiken en voldoende tape.

Wanneer u meerdere valiezen of dozen aan elkaar bevestigd en deze worden gedurende het transport van elkaar gescheiden is het onvermijdelijk  dat de colli waar geen label op kleeft zoek geraakt en er is geen mogelijkheid deze terug te traceren. Wij adviseren om geen colli aan elkaar te bevestigen.

Kijk ook naar: Wat kan ik versturen?

Neen, wij zullen de labels afdrukken en op uw goederen bevestigen omdat wij de goederen met eigen personeel ophalen. Enkel in ‘economy’ moet u zelf de labels bevestigen.

 

Meer info over ‘economy’

Wij adviseren dat u uw valies sluit met een plastiek strap (waar u normaal een slotje zou plaatsen). Veiligheidsdiensten kunnen dan zonder schade toe te brengen de valies openen. (uw valies wordt eerst aangemerkt en u wordt voor toestemming gevraagd). Weet wel, dit komt maar héél zelden voor!

Veel van onze klanten zullen ook hun valies (doos) in plastiek film voor extra bescherming.

Load More

 

Ophaling

Wij kunnen ophalen en leveren van standaard adressen die op regelmatige basis post en leveringen ontvangen.

Wij vragen u een volledig en gedetailleerd adres te bezorgen. Dit kan een residentieel adres zijn, een werkadres of een hotel.

Wij halen en leveren enkel op het gelijkvloers. Als u de goederen niet op het gelijkvloers kan plaatsen dan vragen wij u ons op voorhand te verwittigen. De koerier die de leveringen doet levert enkel op het gelijkvloers aan de voordeur. Voor leveringen op verdiep moeten wij beroep doen op een derde partij zoals een verhuisagent.

UNIVERSITEITEN

Als u een student bent en op een campus woont moet u ervoor zorgen dat wij uw goederen kunnen ophalen op een punt dat toegankelijk is met een voertuig. Voor ophalingen kunnen wij u op voorhand telefonisch verwittigen, voor leveringen is dit niet het geval. Vraag aan uw universiteit voor meer informatie, zij zullen wel weten welke locatie hiervoor geschikt is op de campus..

APPARTEMENTEN EN GATED COMMUNITIES

Als u op een appartement woont in een ‘gated community’ of op een werkadres zorg dan dat de portier of receptionist op de hoogte is van de ophaling of levering.

Wij halen en leveren enkel op het gelijkvloers. Als u de goederen niet op het gelijkvloers kan plaatsen dan vragen wij u ons op voorhand te verwittigen. De koerier die de leveringen doet levert enkel op het gelijkvloers aan de voordeur. Voor leveringen op verdiep moeten wij beroep doen op een derde partij zoals een verhuisagent.

Als er een code nodig is of als men rond het gebouw moet lopen naar een andere deur, zorg er dan voor dat wij die informatie hebben. U hangt ook best een blad met die informatie aan de deur waar de chauffeur zich normaal zal aanmelden.

Als wij ons niet kunnen aanmelden of als er niemand aanwezig is voor ophaling of levering zal de chauffeur vertrekken en misschien zich niet dezelfde dag terug aanmelden.

Wanneer u onze offerte bevestigt met het orderbevestigingsformulier zullen wij u contacteren en een dag en uur afspreken. U mag steeds een dag en uur voorstellen, waarschijnlijk kunnen wij dit zo bevestigen.

Wij kunnen u verwittigen wanneer wij naar u op weg zijn. Omdat wij met eigen personeel ophalen geven wij hier een betere dienstverlening dan onze concurrenten.

Ja, u kan de ophaaldatum veranderen, in dat geval contacteer ons dan.

Ja!

U kan de contactgegevens, adres en telefoonnummer aanpassen tot de dag voor de ophaling.

Het ophaaladres moet nog wel in hetzelfde land zijn.

Wij geven altijd een tijdsspanne voor de ophaling en wij kunnen u zelfs op het moment dat wij onderweg zijn verwittigen. Wij hebben nog nooit een ophaling gemist maar als u de eerste bent zullen wij een nieuw dag en uur voorstellen. Wij rekenen u dan wel een supplement aan voor een tweede ophaling.

Als u een student bent en op een campus woont moet u ervoor zorgen dat wij uw goederen kunnen ophalen op een punt dat toegankelijk is met een voertuig. Voor ophalingen kunnen wij u op voorhand telefonisch verwittigen, voor leveringen is dit niet het geval. Vraag aan uw universiteit voor meer informatie, zij zullen wel weten welke locatie hiervoor geschikt is op de campus.

Ja, wij halen ook op in weekends en op vakantiedagen. Eigenlijk verkiezen wij zelfs om op te halen als het verkeer minder druk is.

Ja, u kan dat zelf kiezen. Wij geven u dan een tijdsspanne waarin de ophaling zal plaatsvinden en wij kunnen u zelfs op het moment dat wij onderweg zijn verwittigen. Wanneer u onze offerte bevestigt met het orderbevestigingsformulier zullen wij u contacteren en een dag en uur afspreken. U mag steeds een dag en uur voorstellen, waarschijnlijk kunnen wij dit zo bevestigen.

Ja dat kunnen wij. Wij maken hier geen beloftes maar contacteer ons en we zien wat we kunnen doen.

Natuurlijk, hoe meer informatie we hebben hoe beter. U kan ons altijd via e-mail of telefoon contacteren.

Wij kunnen ophalen en leveren van standaard adressen die op regelmatige basis post en leveringen ontvangen.

Wij vragen u een volledig en gedetailleerd adres te bezorgen. Dit kan een residentieel adres zijn, een werkadres of een hotel.

Wij halen en leveren enkel op het gelijkvloers. Als u de goederen niet op het gelijkvloers kan plaatsen dan vragen wij u ons op voorhand te verwittigen. De koerier die de leveringen doet levert enkel op het gelijkvloers aan de voordeur. Voor leveringen op verdiep moeten wij beroep doen op een derde partij zoals een verhuisagent.

Voor ophalingen op bedrijven verwittigt u best de receptie, daar zullen wij ons ook aanmelden.

U kan ons telefonisch of per e-mail bereiken. Wij nemen deze info mee bij de ophaling/levering.

De chauffeur kan u telefoneren wanneer deze aankomt voor de ophaling.

Ja dat is mogelijk. We maken een afspraak voor de juiste dag en uur dat u zich aanbiedt

U dient niet aanwezig te zijn. Maar iemand moet wel de zending en documentatie overhandigen aan de chauffeur.

Wij halen geen onbeheerde zendingen op.

Gelieve ons ASAP te verwittigen.

Load More

 

Betaling

Wij accepteren drie betaalwijzen.

 

Wij accepteren cash betaling bij ophaling, maar enkel als u ons van tevoren hebt verwittigd. Wij zullen u de factuur met betaalbewijs overhandigen. Een bankoverschrijving is een heel eenvoudige manier om onze factuur te betalen. U vindt onze bankgegevens op de factuur.

 

De laatste methode is Paypal, wij vragen wel een supplement van 5% omdat Paypall ons voor deze betaling een gelijkaardig bedrag vraagt.

Wij zenden u de factuur na ophaling. We wegen en meten de zending in ons magazijn en gebaseerd op deze resultaten berekenen wij de prijs en maken we de factuur op. Bij cashbetalingen maken we een factuur op ter plaatse.

Nee, dat is niet mogelijk.

De factuur dient betaald te zijn voor het vertrek van de goederen uit ons magazijn.

Load More

 

Tracking

U ontvangt een automatisch volgnummer en link wanneer de zending door ons in het systeem van de internationale koerierdienst geboekt wordt. Dit wordt per e-mail gestuurd.

Zendingen staan soms ‘on hold’ omdat de zending in afwachting van verdere verwerking is. Meestal in afwachting van een volgende vlucht.

Een ander voorbeeld is overmacht zoals slecht weer.

In bijna alle gevallen is de melding ‘on hold’ na een dag opgelost en vervolgt de zending haar normale route.

Wanneer goederen over lange afstand verstuurd worden gaan deze door verschillende landen. De koerierdiensten hebben vaste routes. Zo zullen zendingen voor Zuid-Amerika eerst naar Spanje of Portugal gaan omdat er meer vluchten van daaruit die richting uit gaan. U zal dan ook binnen een dag een ‘departure’ scan zien bij het opvolgen van de zending.

Load More

 

Douane

Wanneer u goederen verzendt binnen de Europese Unie passeren u goederen geen douanekantoor en dient u zeker geen taksen te betalen. U dient ook geen paspoort, inventaris of andere douanedocumenten te voorzien.

 

Wanneer u van of naar een bestemming buiten de Europese Unie verstuurt dient u een aantal documenten te voorzien. Een kopie van uw paspoort en een gevaloriseerde inventaris is al minstens te voorzien. Voor sommige bestemmingen komt daar nog een ‘douaneverklaring persoonlijke goederen’, kopie vliegticket of andere specifieke documenten bij.

 

De meeste landen zoals Australië, Nieuw-Zeeland en de USA bieden taksvrije import aan van persoonlijke goederen, voor terugkerende of immigranten, die voor eigen gebruik zijn (en al een tijdje in hun bezit). Niet alle landen bieden zo een regeling aan.

De meeste zendingen met bestemmingen buiten de EU zullen vlot door de douane gaan zonder dat deze gestopt worden voor controle of taksen. Dat betekent ook dat importtaksen (… en soortgelijke kosten m.b.t. de invoer) niet in onze prijs zitten, dus exclusief zijn en door u te betalen op vraag van de douane in het land van bestemming.

 

Onze opgegeven transittijden veronderstellen dat uw zending zonder oponthoudt door de douane gaan.

Het is de verantwoordelijkheid van de verzender (= meestal ook de ontvanger en eigenaar van de goederen) om op de hoogte te zijn van de persoonlijke situatie, wat u verstuurt en de geldende douanewetging in het land van bestemming. Deze zaken beïnvloeden of u al dan niet (import)taksen dient te betalen.

Wanneer uw zending in een proces van inklaring bevindt, ga er dan van uit dat dit tot 72 uur kan duren voor alle informatie is verwerkt. Wanneer alle info is verwerkt (en u al dan niet taksen hebt betaald) kan het nog eens tot 72 uur duren tot de goederen vrijgegeven worden en hun weg vervolgen in het leveringsproces.

Wij kunnen controleren of u voldoet aan de geldende douaneregeling en u adviseren. Eigenlijk is het beste dat u op voorhand de regelgeving van het land van bestemming onderzoekt, om achteraf niet voor verassingen komen te staan.

Welke informatie moet ik bezorgen voor taksvrije invoer?

De informatie dat u nodig hebt voor taksvrije invoer verschilt van land tot land. In sommige landen hebt u niet meer nodig dan een gevaloriseerde inventaris en een kopie van u paspoort. In andere gevallen zal u naast deze twee documenten een werkvergunning, visum, douaneverklaring of andere documenten nodig hebben.

Hou er ook rekening mee dat sommige landen geen taksvrije import toestaan (ook al hebt u alle nodige documenten).

Het is de verantwoordelijkheid van de verzender (= meestal ook de ontvanger en eigenaar van de goederen) om op de hoogte te zijn van de persoonlijke situatie, wat u verstuurt en de geldende douanewetging in het land van bestemming. Deze zaken beïnvloeden of u al dan niet (import)taksen dient te betalen.

Indien uw goederen tegengehouden worden door de douaneautoriteiten en aangemerkt worden voor betaling van (import)taksen dan is het uw verantwoordelijkheid om deze taksen te voldoen alsook enige andere procedure die gevraagd wordt. In uitzonderlijke gevallen zal u gevraagd worden om u aan te bieden in een douanekantoor met uw paspoort. Het is ook mogelijk dat u gevraagd wordt door de douane verwijderde goederen op te halen of een som te betalen voor de vernietiging ervan (als u gevaarlijke/verboden goederen hebt verstuurd)….dis is zeer uitzonderlijk!

Dit bedrag wordt door de douane gebruikt om de waarde van uw zending vast te stellen en eventueel de invoertaksen te berekenen. Bij de opmaak van de inventaris geeft u aan elk goed een verkoopwaarde. Voor een T-shirt is dat enkele euro’s en voor tandenborstel zal dit 0 euro zijn.

Als u nieuwe of commerciële goederen verstuurd zal u invoertaksen dienen te betalen.

Als u onzeker bent over de maximale toegestane invoerwaarde voor uw zending van persoonlijke goederen neem dan contact op met ons of met de lokale autoriteiten.

Moet mijn zending langs de douane en betaal ik taksen?

De meeste landen bieden voldoende waarde voor de invoer van uw persoonlijke goederen en u dient aldus geen taksen te betalen. Sommige landen zullen bijkomende informatie vragen zoals een paspoort, vluchtinformatie of een inventaris om de status van de zending vast te stellen en geen taksen te heffen.

Inklaring door de douane kan verschillen door een aantal factoren zoals uw persoonlijke situatie, de goederen die u verzendt en het land van bestemming. Wij raden u aan de lokale regelgeving te kennen en eraan te houden en de lokale autoriteiten te contacteren indien u vragen hebt. Wij kunnen niet berekenen hoeveel taksen u (eventueel) zal moeten betalen.

De documentatie die u ons overhandigde wordt door de douane verwerkt nog voor de zending aankomt in het land van bestemming. Deze ‘voorinklaring’ zorgt ervoor dat er zelden een onderbreking is in de logistieke flow van de zending tot bestemming en versnelt de transit door douane en vermindert vertragingen door het inklaringsproces.

In sommige landen is dit niet mogelijk door de lokale regelgeving en start de inklaring pas als u zelf en/of uw goederen zijn aangekomen in het land van bestemming.

Indien u zending door de douane wordt gestopt door ontbrekende documenten of gegevens of voor fysische inspectie dan kan dit onvoorziene vertragingen met zich meebrengen. Douane valt onder de autoriteiten in het land ven bestemming en kunnen door ons of onze partner niet beïnvloedt worden.

Ja deze zendingen zullen waarschijnlijk aangemerkt worden door de douane als ‘commerciële goederen’ en taksen zullen (zeer waarschijnlijk) betaald moeten worden. U controleert best of u ook geen invoervergunning nodig heeft in dat geval.

Commerciële goederen kunnen niet als persoonlijke goederen verstuurd worden. Commerciële goederen worden belast bij binnenkomst in het land van bestemming (behalve intra Europees). Het is van belang dat u zich vergewist van de lokale regelgeving m.b.t. deze goederen. Wij raden u aan om contact op te nemen met de bevoegde autoriteiten in het land van bestemming zodat u op de hoogte bent van taksen en evt. invoervergunningen.

Alle importtaksen dienen door u rechtstreeks aan de douaneautoriteit betaald te worden. Wij aanvaarden geen regelingen met uitgestelde taxatie via onze accounts.

 CANADA

Zendingen naar Canada moeten ingeklaard worden door de bestemmeling van de goederen die ook de eigenaar van deze goederen dient te zijn. Mogelijks dient u zich naar een lokaal douanekantoor te begeven en enkele vragen/documenten te beantwoorden of voor te leggen. In Canada is dit eigenlijk een goed ingeburgerd systeem.

 

Nieuw-Zeeland

Momenteel zijn er 14 douanekantoren in Nieuw-Zeeland die zelfinklaring kunnen afhandelen. Wij raden aan om de douane te contacteren of info op te zoeken op het internet voor enige vragen die u hebt omtrent deze zelfinklaring. Voor Nieuw-Zeeland komt erop aan om geen verboden goederen te verschepen en zelf over de juiste papieren te beschikken (resident/werk status).

 

INDIA

Voor India dient u zeker zelf in het land te zijn voor de inklaring. Het inklaringsproces wijzigt regelmatig en u dient verschillende documenten ter beschikking te hebben. Zeker en vast een gevaloriseerde inventaris, pro forma factuur en paspoort zijn onontbeerlijk. Daarnaast zal u nog een aantal documenten gevraagd worden zoals verklaringen persoonlijke goederen,… .

De meeste zendingen gaan vlot, zonder oponthoud door de douane.

Er zijn verschillende redenen waarom een zending langer dan verwacht ‘on hold’ wordt gezet. Het kan zijn dat er documenten ontbreken of onvolledig zijn en de douane de opdrachtgever/bestemmeling dient te contacteren. Het kan ook zijn dat u zending vaststaat in afwachting van de betaling van invoertaksen.

Als u denk dat uw zending langer bij de douane staat dan nodig dient u ons zeker te contacteren. Wij kunnen evalueren of u zending spoedig vrijkomt of dat we meer info moeten opvragen naar de reden voor de vertraging.

Als de douane u rechtstreeks gecontacteerd heeft dan is het waarschijnlijk dat u meer informatie dient te bezorgen. Gelieve dan ook de instructies van de douane te volgen.

Als u persoonlijke goederen verstuurd naar een bestemming die deze of andere documenten vraagt en u kan deze niet voorleggen dan kunnen uw goederen niet als persoonlijke goederen ingeklaard worden. Waarschijnlijk wordt het dan een commerciële inklaring met bijbehorende invoertaksen.

De documenten moeten behoren tot de eigenaar van de goederen, die normaal gezien toch recentelijk een verplaatsing heeft gedaan (of zal doen).

Load More

 

Aflevering

Wij kunnen ophalen en leveren van standaard adressen die op regelmatige basis post en leveringen ontvangen.

Wij vragen u een volledig en gedetailleerd adres te bezorgen. Dit kan een residentieel adres zijn, een werkadres of een hotel.

Wij halen en leveren normaal enkel op het gelijkvloers. Als u de goederen niet op het gelijkvloers kan plaatsen dan vragen wij u ons op voorhand te verwittigen. De koerier die de leveringen doet levert enkel op het gelijkvloers aan de voordeur. Voor leveringen op verdiep moeten wij beroep doen op een derde partij zoals een verhuisagent.

 

U moet wel uw naam op de bel of deur hebben staan!

U kan dit volgen op de tracking. Wij bezorgen u een link waarmee u de zending kan traceren.

UNIVERSITEITSCAMPUS

Als u een student bent en op een campus woont moet u ervoor zorgen dat wij uw goederen kunnen leveren op een punt dat toegankelijk is met een voertuig. Vraag aan uw universiteit voor meer informatie, zij zullen wel weten welke locatie hiervoor geschikt is op de campus.

APARTMENTEN EN GATED COMMUNITIES

Als u op een appartement woont in een ‘gated community’ of op een werkadres zorg dan dat de portier of receptionist op de hoogte is van de levering.

De koerier die de leveringen doet levert (normaal) enkel op het gelijkvloers aan de voordeur. Voor leveringen op verdiep moeten wij beroep doen op een derde partij zoals een verhuisagent.

Als er een code nodig is of als men rond het gebouw moet lopen naar een andere deur, zorg er dan voor dat wij die informatie hebben. U hangt ook best een blad met die informatie aan de deur waar de chauffeur zich normaal zal aanmelden.

Als wij ons niet kunnen aanmelden of als er niemand aanwezig is voor ophaling of levering zal de chauffeur vertrekken en misschien zich niet dezelfde dag terug aanmelden.

Ja, iemand moet de zending ontvangen en aftekenen voor ontvangst.

U moet wel uw naam op de bel of deur hebben staan!

U moet uw naam op de deurbel of ingang van het appartement zetten.

Als u een student bent en op een campus woont moet u ervoor zorgen dat wij uw goederen kunnen leveren op een punt dat toegankelijk is met een voertuig. Vraag aan uw universiteit voor meer informatie, zij zullen wel weten welke locatie hiervoor geschikt is op de campus.

De transporttijd vanaf vertrek uit ons magazijn is 2-10 werkdagen afhankelijk of de bestemming binnen of buiten de EU ligt en hoe snel de zending door de douane gaat.

Leveringen vinden plaats tussen 09.00-18.00u. In drukke perioden (zomer, kerstmis) kunnen leveringen ook buiten dit tijdsvenster gebeuren. Wij kunnen geen exactere levertijd geven. U kan via de tracking een leverdatum en levertijd doorgeven.

U krijgt geen telefoon vooraf.

Ja, de internationale koerierdienst heeft een nieuwe service waarbij u via de ‘on demand delivery service’ meerdere diensten kan aanvragen. Wij bezorgen uw telefoonnummer en e-mailadres aan de koerierdienst.

Hieronder staan de verschillende diensten:

Herlevering

Inplannen van uw levering

Nieuw leveringsadres doorgeven

Ophalen aan een magazijn

Achterlaten bij de buren

Zo gauw uw zending overgedragen is aan de koerierdienst zal u een bericht krijgen via e-mail en wordt u geïnformeerd over wanneer uw levering zal plaatsvinden. Het bericht heeft een link naar de ODD, ‘On Demand Delivery’ service en is eenvoudig toegankelijk via uw smartphone, tablet of PC.

Let wel het gebruik van de ODD kan resulteren in een langere levertijd van minstens één dag omdat die aanvragen moeten verwerkt worden. Sommige opties kunnen soms ook niet mogelijk zijn door omstandigheden met locatie en zending.

Popular related question: Hoe vraag ik een herlevering?

Zo gauw uw zending overgedragen is aan de koerierdienst zal u een bericht krijgen via e-mail en wordt u geïnformeerd over wanneer uw levering zal plaatsvinden. Het bericht heeft een link naar de ODD, ‘On Demand Delivery’ service en is eenvoudig toegankelijk via uw smartphone, tablet of PC.

Hieronder staan de verschillende diensten:

Herlevering

Inplannen van uw levering

Nieuw leveringsadres doorgeven

Ophalen aan een magazijn

Achterlaten bij de buren

Let wel het gebruik van de ODD kan resulteren in een langere levertijd van minstens één dag omdat die aanvragen moeten verwerkt worden. Sommige opties kunnen soms ook niet mogelijk zijn door omstandigheden met locatie en zending.

 

Lees meer in dit topic:  Wat is de ‘on demand delivery service’ en hoe te gebruiken?

Als u de levering gemist hebt zal u waarschijnlijk een kaartje in de bus vinden. U kan via de ODD – On Demand Delivery service inloggen en een nieuw levermoment afspreken.

Lees meer in dit topic Hoe vraag ik een herlevering?

Alle leverdata zijn schattingen, bekijk de tracking en zie de voortgang van uw zending.

U kan iemand anders voor uw zending laten tekenen. Iedereen op het leveringsadres kan voor de zending tekenen. Verwittig uw vrienden, collega’s of familie at de zending mogelijks geleverd wordt.

U moet wel uw naam op de bel of deur hebben staan!

Ja, de internationale koerierdienst heeft een nieuwe service waarbij u via de ‘on demand delivery service’ meerdere diensten kan aanvragen. Wij bezorgen uw telefoonnummer en e-mailadres aan de koerierdienst.

Hieronder staan de verschillende diensten:

Herlevering

Inplannen van uw levering

Nieuw leveringsadres doorgeven

Ophalen aan een magazijn

Achterlaten bij de buren

Lees meer in dit topic:  Wat is de ‘on demand delivery service’ en hoe te gebruiken?

Ja, dat is mogelijk. De internationale koerierdienst heeft centra in elk land. De zending wordt daar dan gehouden tot u deze komt afhalen. U zal bij afhalen identificatie moeten tonen en tekenen voor ontvangst. Contacteer ons zodat wij kunnen navragen wat het dichtstbijzijnde aflevercentrum is.

In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat grote zendingen opgesplitst raken. Het gebeurt dat een doos door vertraging in transit een volgende vlucht neemt. Dan wordt de zending opgesplitst. Dikwijls wordt er gewacht op de ontbrekende colli maar soms wordt in 2 maal aangeleverd.

Met de tracking kan u de locatie van de ontbrekende colli terugvinden en de voortgang checken.

Het spijt ons dat uw zending beschadigd werd. Als u de verzekering onderschreef zullen wij onze dienstverlener verwittigen en gebaseerd op uw verklaring, foto’s en inventaris zal u vergoed worden.

Schade aan valiezen, trolleys, dozen en zakken wordt niet vergoed.

We schatten dat de transporttijd voor 98% van de zendingen tussen de 2 en 8 werkdagen zit. Dit vanaf vertrek uit ons magazijn tot de levering, in aanmerking nemende dat de zending vlot door de douane gaat. Soms lopen zendingen vertraging op door factoren die niet door ons beïnvloed kunnen worden zoals weer, douane, oorlog, staking,… . Wij zetten ons nooit vast op een leverdatum en vergoeden geen laattijdige leveringen.

De reden hiervoor is meestal dat iemand anders op het leveradres uw zending heeft aangenomen. Als uw zending op een residentieel adres geleverd wordt een familielid kan hiervoor dan getekend hebben. Indien geen residentieel adres check bij de receptie of daar waar zendingen worden afgeleverd.

Als u dan nog niets hebt gevonden, gelieve ons te contacteren. Wij onderzoeken dit verder.

Na 3 pogingen tot aanlevering wordt uw zending teruggestuurd naar afzender. De kosten hiervoor zullen aan u worden aangerekend samen met de kosten voor een 2de zending. Het is belangrijk om de tracking goed te volgen, desnoods de levering in te plannen met de On Demand Delivery service. Als u dat niet lukt , contacteer ons dat zo snel mogelijk.

Lees meer in dit topic:  Wat is de ‘on demand delivery service’ en hoe te gebruiken?

 

Lees meer in dit topic Hoe vraag ik een herlevering?

Wij kunnen uw zending in opslag houden na de ophaling in ons magazijn in België.

In opslag houden op bestemming is nog niet mogelijk.

Als een levering niet gelukt is dan probeert de koerier het de volgende dag nog eens. De zending wordt dan even in een lokaal depot gehouden, maar daar is weinig plaats voor opslag. Als er 3 leveringen misgelopen zijn dan of de zending wordt geweigerd dan wordt deze naar de afzender teruggestuurd.

Het is belangrijk dat vanaf het moment dat een levering net gelukt is u ons of de internationale koerierdienst contacteert. Als de levering op het leveradres moeilijk is kan u altijd een nieuw leveradres aanvragen.

Het is belangrijk om de tracking goed te volgen, desnoods een nieuw adres in te plannen met de On Demand Delivery service

Lees meer in dit topic:  Wat is de ‘on demand delivery service’ en hoe te gebruiken?

Lees meer in dit topic Hoe vraag ik een herlevering?

Nee, u krijgt geen telefoon of SMS voor levering.

De ophaling/levering moet kunnen gebeuren op een gemakkelijk toegankelijke plaats. De chauffeur moet tot binnen de 25 meter van de voordeur kunnen komen. Als dit niet mogelijk is regelt u best een alternatief adres.

Your collection must take place from an easily accessible location: the driver must be able to drive within 25m of the collection point. If this is not possible, it is likely the collection/delivery will fail. Best is to arrange an alternative address.

Lees meer in dit topic:  Wat is de ‘on demand delivery service’ en hoe te gebruiken?

Ja, u kan de zending op een ander adres laten leveren. U logt hiervoor in bij de On Demand Delivery Service.

Lees meer in dit topic:  Wat is de ‘on demand delivery service’ en hoe te gebruiken?

Lees meer in dit topic Hoe vraag ik een herlevering?

Load More