Zeevracht

Grote zendingen varen naar bestemming!

Traditioneel worden internationale verhuizen nog altijd in verband gebracht met een zending over zee. Zeevracht was lange tijd de enige optie om goederen van het ene continent naar het andere te vervoeren. Dit is nog steeds zo, alhoewel kleine zendingen dikwijls goedkoper zijn per luchtvracht. Daarom berekenen we voor u elke optie om u de beste prijs te bieden voor uw zending.

  • We gebruiken een gespecialiseerd internationaal netwerk van groupageverleners of consolidators voor onze zeevrachten. Voor grote gepalletiseerde of verkratte zendingen zoeken we naar de beste prijzen voor zeevracht en aflevering.
  • We bieden twee grote opties aan:
  1. Deur tot haven: Wij verschepen uw goederen tot de haven van bestemming. De incoterm is DEQ (Delivered Ex Quay), in een magazijn in de haven van bestemming. Vanaf dat punt is de inklaring, behandeling, natransport, … voor uw rekening.
  2. Deur tot deur:Wij verschepen uw goederen, doen de inklaring en leveren deze af op bestemming in de residentie. De incoterm is DAP (Delivered at Place), alle normale handelingen van zowel ons als de verhuizer op bestemming zijn inbegrepen in onze prijs. De diensten op bestemming worden verzorgd door een erkende internationale verhuizer hij zal de goederen inklaren, transporteren en afleveren.
  • Wij halen persoonlijk de goederen bij u thuis op. Dozen, valiezen, fietsen, meubels,…en wat u ook wenst te verschepen. Wij kunnen ook verpakken. In ons magazijn bereiden wij uw zending voor op paletten of kisten en voorzien deze met de nodige etiketten en documentatie.
  • Wekelijks zijn er afvaarten. Met de optie ‘deur tot haven’ bezorgen wij u een ‘bill of lading (B/L)’, dat is het bewijs van eigendom van de verzonden goederen. Met dit document kan u de agent (vermeld op de B/L) in de haven van bestemming contacteren en het proces starten om uw goederen in te klaren en op te halen. Met deze optie spaart u honderden euro’s uit (u verpakt zelf, gaat zelf afhalen,…), er wordt veel gebruik van gemaakt vooral naar Australië, Nieuw-Zeeland, Canada, … Commonwealth landen.
  • Met een ‘deur tot deur’ optie worden alle administratieve en logistieke werkzaamheden op bestemming uitgevoerd door een erkende internationale verhuizer.

 

Hebt u meer vragen over zeevracht, kijk dan naar de FAQ Zeevracht.

Als u een offerte wenst te ontvangen, vul dan zeker het aanvraagformulier in.

Voor onze diensten te bevestigen kan u het contactformulier invullen.

Zeevracht in groupage, stap voor stap

Hierbij presenteren wij onze ‘stap voor stap’ richtlijnen voor het verzenden van uw goederen.

STAP 1: De offerte

U wenst een offerte te ontvangen, vul hier het offerteaanvraagformulier in

  • Zorg ervoor dat u de juiste offerte hebt gevraagd en de draagwijdte begrijpt. De uiteindelijke prijs is afhankelijk van het volume.
  • De prijs is in m³ (=35,31 cuft). Gepalletiseerde zendingen worden berekend op de buitenmaten van de pallet.

STAP 2: De orderbevestiging

  • De orderbevestiging in onze offerte is al gedeeltelijk aangevuld met de informatie die we ontvingen. Gelieve deze orderbevestiging in te vullen en ons terug te bezorgen. Bij ontvangst bevestigen wij uw boeking.
  • Reserveren van pakmaterialen, ophaaldatum, …, alle opmerkingen kunnen genoteerd worden in het formulier.

STAP 3: Dozen en verpakking

boxes and packing

  • Bij het verpakken van uw zending gebruikt u best een stevige doos. Een goed verpakte en stevige doos kan een val weerstaan van 1m. hoog op elke zijde of rib zonder schade aan de doos of inhoud. Wij adviseren dozen met een dubbele golf.
  • U kan elk formaat van doos gebruiken. Het is beter 2 kleinere dozen te gebruiken dan 1 grote doos.
  • U maakt een gedetailleerde en gevaloriseerde (met waarden per artikel) inventaris. Wij bezorgen u een Excel file als leidraad.
  • U mag geen goederen inpakken die op de lijst van de ‘verboden’ en ‘gevaarlijke’ goederen Douane kan uw zending inspecteren en goederen verwijderen uit de zending (en beboeten).

 STAP 4: Documentatie

  • Gelieve ons de volgende documenten te bezorgen (nodig voor o.a. inklaring):

customs forms-De orderbevestiging

-De gedetailleerde en gevaloriseerde inventaris

-Kopie van het paspoort (+visum indien van toepassing)

-Verzekeringslijst (indien u een verzekering wenst)

-douaneformulieren (USA, Australia, … wij zenden u de noodzakelijke formulieren om in te vullen).

 

STAP 5: Ophaling en betaling

  • De chauffeur haalt uw goederen op aan de voordeur op het gelijkvloers. Gelieve ervoor te zorgen dat de dozen/valiezen klaar staan, de chauffeur kan niet wachten op nog te verpakken dozen. Als de goederen op verdiep bevinden, gelieve ons dan tijdig te verwittigen. Wij rekenen hiervoor een kleine vergoeding aan.
  • Als u kiest om door onze diensten te laten verpakken zullen wij alle verpakkingsmateriaal meebrengen op de dag van ophaling. Gelieve voldoende parkeerruimte te voorzien.
  • Uw goederen worden naar ons magazijn gebracht en gemeten en gewogen. U ontvangt een factuur en een weegblaadje. Op verzoek zijn contante betalingen bij ophaling mogelijk. U ontvangt de factuur per e-mail. Onze bankgegevens staan op onze factuur

STAP 6: Verzending en levering

  • Na ontvangst van betaling versturen wij uw zending.
  • Met de ‘deur tot haven’ optie ontvangt u van ons de B/L (na vertrek van het schip) waarmee u de goederen op bestemming kan bekomen.
  • Met de ‘deur tot deur’ optie zal de agent op bestemming u contacteren en de nodige acties doen om uw goederen in te klaren en af te leveren.

Hebt u meer vragen over zeevracht, kijk dan naar de FAQ Zeevracht.

Als u een offerte wenst te ontvangen, vul dan zeker het aanvraagformulier in.

Voor onze diensten te bevestigen kan u het contactformulier invullen