Hoe vraag ik een herlevering?

Zo gauw uw zending overgedragen is aan de koerierdienst zal u een bericht krijgen via e-mail en wordt u geïnformeerd over wanneer uw levering zal plaatsvinden. Het bericht heeft een link naar de ODD, ‘On Demand Delivery’ service en is eenvoudig toegankelijk via uw smartphone, tablet of PC.

Hieronder staan de verschillende diensten:

Herlevering

Inplannen van uw levering

Nieuw leveringsadres doorgeven

Ophalen aan een magazijn

Achterlaten bij de buren

Let wel het gebruik van de ODD kan resulteren in een langere levertijd van minstens één dag omdat die aanvragen moeten verwerkt worden. Sommige opties kunnen soms ook niet mogelijk zijn door omstandigheden met locatie en zending.

 

Lees meer in dit topic:  Wat is de ‘on demand delivery service’ en hoe te gebruiken?

Kan ik de leverdatum veranderen?

Ja, de internationale koerierdienst heeft een nieuwe service waarbij u via de ‘on demand delivery service’ meerdere diensten kan aanvragen. Wij bezorgen uw telefoonnummer en e-mailadres aan de koerierdienst.

Hieronder staan de verschillende diensten:

Herlevering

Inplannen van uw levering

Nieuw leveringsadres doorgeven

Ophalen aan een magazijn

Achterlaten bij de buren

Lees meer in dit topic:  Wat is de ‘on demand delivery service’ en hoe te gebruiken?

Kan ik mijn zending afhalen?

Ja, dat is mogelijk. De internationale koerierdienst heeft centra in elk land. De zending wordt daar dan gehouden tot u deze komt afhalen. U zal bij afhalen identificatie moeten tonen en tekenen voor ontvangst. Contacteer ons zodat wij kunnen navragen wat het dichtstbijzijnde aflevercentrum is.

Waarom werden niet al mijn colli geleverd?

In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat grote zendingen opgesplitst raken. Het gebeurt dat een doos door vertraging in transit een volgende vlucht neemt. Dan wordt de zending opgesplitst. Dikwijls wordt er gewacht op de ontbrekende colli maar soms wordt in 2 maal aangeleverd.

Met de tracking kan u de locatie van de ontbrekende colli terugvinden en de voortgang checken.

Mijn zending is beschadigd, hoe maak ik een claim?

Het spijt ons dat uw zending beschadigd werd. Als u de verzekering onderschreef zullen wij onze dienstverlener verwittigen en gebaseerd op uw verklaring, foto’s en inventaris zal u vergoed worden.

Schade aan valiezen, trolleys, dozen en zakken wordt niet vergoed.

Kan ik een claim indienen voor een laattijdige levering?

We schatten dat de transporttijd voor 98% van de zendingen tussen de 2 en 8 werkdagen zit. Dit vanaf vertrek uit ons magazijn tot de levering, in aanmerking nemende dat de zending vlot door de douane gaat. Soms lopen zendingen vertraging op door factoren die niet door ons beïnvloed kunnen worden zoals weer, douane, oorlog, staking,… . Wij zetten ons nooit vast op een leverdatum en vergoeden geen laattijdige leveringen.

Mijn zending staat aangemerkt als geleverd maar ik ontving deze nog niet.

De reden hiervoor is meestal dat iemand anders op het leveradres uw zending heeft aangenomen. Als uw zending op een residentieel adres geleverd wordt een familielid kan hiervoor dan getekend hebben. Indien geen residentieel adres check bij de receptie of daar waar zendingen worden afgeleverd.

Als u dan nog niets hebt gevonden, gelieve ons te contacteren. Wij onderzoeken dit verder.